お坊さんと落語のブログ A blog of Buddhism and rakugo

お坊さん(浄土真宗)です。落語も好きで、歴史にも興味あります。 I am a Buddhist priest of Jodo Shinshu Hongwanji-ha. I like rakugo (Japanese traditional comic storytelling) I am interested in history.

仏教の説法とお笑いのイベント「ホウワライ」 An event of corroboration of Buddhist preaching and vaudeville performance

tokyo-hongwanji.jp
仏教の説法とお笑いのイベント「ホウワライ」に築地本願寺へ行ってきました。お笑いを通して仏教の教えを伝えることに挑戦しているお坊さんがいます。今回は3組の法話でした。教えを伝えるのにこんな方法もあるのかと勉強になり、楽しませていただきました。そして、月亭方正師匠の落語「平林」、釈徹宗先生と月亭方正師匠のトークがありました。
お笑いを交えた法話を聴いていただければと思います。このイベントの模様はYoutubeでご覧になれます。
www.youtube.com
I watched "Howarai", an event of corroboration of Buddhist preaching and vaudeville performance at the Tsukiji Hongwanji. Some priests challenge telling Buddhist teaching through comedy. This time, I enjoyed three pair's performances, which suggested an approach to tell Buddhism. Then, Mr. TSUKITEI Hosei's Rakugo "Hirabayashi" (One of the Japanese family names) and a talk by Dr. SHAKU Tesshu and Mr. TSUKITEI Hosei were held at the event.
I hope you listen to Buddhist preaching with comedy. You will watch this event on Youtube.

?